Thursday, May 28, 2009

air asam belimbing

tengah dok main intenet dekat rumah ada satu panggilan telefon. aku angkat aku ingatkan sapa la yang call kan rupanya mak yong aku yang dok belakng rumah tu call. ajak aku buat air asam belimbing. macam yang dalam gambar nie. aku pergi la tolong mak yong aku buat. aku ngan amk yong je buat. semangat betul la mak yong aku nie. aku paksa rela tuk membuat nyer. hehehe.. hasil kutipan buah belimbing nie sebnyak dua baldi. banyak tu..


ape nie ek? nie la buah belimbing untuk buat air asam nye

sebelum di rebus belimbing kena la di potong ujung nye.

basuh buah belimbing. banyak nye wei!!

garam diperlukan untuk membuat air asam ini

belimbing di rebus didalam tin biskut.

nie la hasil kerja nye air asam belimbing dan buah belimbing yang selepas direbus.

7 comments:

ada said...

amende nih?
tak penah tengok la.
macam menggerunkan jerr.

~nEeYsA~ said...

sdp ke?
prnh mkn buah tu cm2 je..
msm gler..
tpi bezzz...
tpi x prnh wat air asm..
hehe...

Mr. Firdaus said...

pnh tgok.
tp untuk buat minum ker?
:)

amalina binti anuar said...

ada: nie nk wat air asam jer nk wat tuk ikan bakr ke dalam masakn pon bleh..

neesya: buah nie mmg masam pon..

mr.firdaus: bkn tuk minum.kalo minum masam la weyh..

alyyani said...

weh, masalah nye ko makan ke weh? ke ko tlong buat je. ni banyak sgt ni myong da bukak bisnes baru ke?

amalina binti anuar said...

xda la tolong wat kn jer.
mkn lum lgi la.
sbb nnt nk wat air asam tuk cicah ikan bakar ker, wat sambal belacan ker sng la kan..

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.

Real Time Web Analytics