Saturday, April 23, 2011

watermark

Aku nak share hasil kerja aku sendiri yang tak seberapa. petang-petang nie tetiba pulak idea aku mari. aku terus bukak adobe photoshop cs5 portable edit la satu gambar nie. dan hasil nye dibawah nie. dalam hati aku jadikan watermark untuk setiap gambar dekat blog pon lawa jugak. so gambar bawah nie akan aku jadikan watermark di setiap gambar aku upload di blog.


kenapa gambar tangan pastu letak colour warna warni macam tu. jom-jom aku share dekat korang kenapa "sharing is caring".

  1. sebab memilih gambar tapak tangan menunjukkan hasil kerja semua nie daripada aku sendiri tiada yang di copy paste.
  2. colour nye pulak melambangkan satu malaysia. memandangkan blog aku nie semangat 1 malaysia so aku pilih colour campuran merah, biru & kuning.
  3. tulisan tu pulak amal_fc1303 tu tak asing lagi la nama blog aku
  4. url amalfc1303.blogspot.com tu la official blog aku sejak dari mula aku berblogging hingga la kini mungkin sampai bila-bila.

sumber-sumber tulisan, brush, dan hasil aku buat daripada mana

  1. edit menggunakan adobe photoshop cs5 portable
  2. tulisan amal_fc1303 SeasideResortNF font 36pt
  3. tulisan amalfc1303.blogspot.com Today font 36pt
  4. brushes finger print
  5. yang lain menggunakan teknik stroke, shadow, gradient overlay

No comments:

Real Time Web Analytics