Sunday, October 25, 2015

Minyak tumpah

Semalam aku hantar kawan aku pergi station bus changlun dia nak balik johor. Bas dia pukul 9.00p.m. Hari pulak hujan lebat masa dalam perjalanan dah la malam mata ni pon tak berapa nampak. Sebab hujan campur silau. Lepas je kawan aku naik bas aku pergi isi minyak dekat caltex highway nk ke bukit kayu hitam tu. 

Sampai je dekat caltex aku nak pergi bayar duit la dekat counter tiba² ada satu situasi berlaku. Masa nk masuk bayar tu ada sorang brother keluar dari kedai caltex tu dia pandang aku macam penah kenal jer sebab cara dia tu tiba² jer terberenti depan pintu caltex pastu pandang aku, aku pon pandang la dia balik. 

Aku masuk bayar pastu aku keluar brother tu duduk dalam kereta 

Brother : student uum ker?
Aku : tak la unimap
Brother : dok mana?
Aku : dok perak ngape?
Brother : tak ada la saja je tanya tak boleh ker? Nak no phone boleh?
Aku : tak leh orang tak kenal susah la nak bagi no phone. 

Aku pon pergi isi minyak. Tengah aku isi minyak tu aku cerita la balik apa yang terjadi tadi apa yang aku sembang dengan brother tu tadi. Cerita punye cerita sambil isi minyak nie. Minyak dah penuh nozzle tu dah tolak aku pon tekan lagi kot boleh sampai RM40 kan aku pon tekan punya syok dok tengok meter minyak tak tengok langsung dekat tang minyak tu sekali kawan aku tegur. Kak amal tengok minyak tu kang takut melimpah sekali tengok memang melimpah. Ya allah membazir je rasa banyak kot limpah nya. Kawan aku pon tolong la jirus dengan air. Nasib baik la hujan boleh cuci minyak tumpah tu.

Habis isi minyak aku nak amik duit baki dekat dalam brother tadi tu ada lagi dekat situ tak tau la dia tunggu apa. Lepas aku keluar dia sibuk lagi dok mintak no phone aku. Aku mula² macam nak bagi tapi tak jadi la aku takut. Entah siapa brother tu walaupon aku tau dia polis sebab dia naik kereta polis. Tu sebab aku tau dia polis. Pastu dia pon blah aku pon blah. Sepanjang pejalanan tu memang berbau la minyak. Pening la kepala kitorang bau minyak. 


No comments:

Real Time Web Analytics