Thursday, September 3, 2009

cerita hari ini

hari nie satu hari aku tak ada kelas. septut nye ada 1 kelas, kleas math. last-last minute kelas batal coz lecturer ada meeting. balik dari kelas aku gerak pergi kangar ngan hajar. jalan kangar window shopping jer. nak beli tak duit lorh. dari pukul 9.30 am-12.00pm baru balik kkf.


petang pulak aktiviti kolej kediaman ada buat semburan nyamuk. dari jabatan kesihatan datang buat semburan nyamuk sebab dah ada ke student kena demam denggi. nie la dia dah kena baru nak amik tindakan. aku dok sedap online terpaksa la keluar daripada bilik sampai la abeh menymbur nyer.

malam pulak aku pergi kangar dalam pukul 8.15 pm pergi makan KFC bersama kawan-kawan ku. kawan aku belanja makan. walaupon tak seberapa tapi aku tetap kenyang dan puas hati dapat makan nasi. Thankx V belanja saya makan. hehehehe. maklum la orang dapat JPA. ada duit sikit belanja la kawan-kawan nie.

tengah malam pulak aku dengar kawan-kawan aku cakap. "ko dah nak pergi rocall ker?" aku pon tekejut ha ada rocall. rocall nie buat disebabkan ada kes budak lelaki tahun 1 diploma jatuh bagunan dari tingkat 1 ke bawah disebab kan cubaan memanjat untuk msauk ke bilik di sebabkan pintu bilik terkunci dan budak tu lupa nak bawa kunci. panjat tuk masuk melalui tingkap akibat licin dan naseb tidak menyebelahai budak itu dia pon jautuh dan sekarang berada di ICU. rocall nie dibuat untuk sume penghuni KKF. tapi kau tak pergi pon rocall aku dok lam bilik dok online. lama jugak la rocall nye smpai pukul 1.30 am.

p/s: kepada dak2 laki yg tiggal di kkf dinasihatkan jangan cuba memanjat tingkap pintu bilik. akan mengundnag bahaya. tunggu la kawan balik dulu baru la msuk blik andai kata kunci tertinggal. "bersusah-susah dahulu, bersenag-senang kemudian".

memang ramai dak laki yang dah buat aksi panjat tingkat blik nie. tapi nasib menyebelahi diorg kan. sekarang dah ada sorg mangsa baru la nak insaf kan. benda dah jadi depan mata baru nak insaf xnak panjat dah tingkap bilik. sedar la wahai kawan-kawan ku.

3 comments:

cdiq said...

ang sama je..nk pi shur jgn lupe bwak ank knci..kan ang pnjt jatuh mati kpala pcah lak..haha..

********************
mkn x ajak..ptut beria-ria nk pi kngar
***************************
kpd kak alyani:ni amal kuat mkn kak..pastu online..stadi xmo..hahaha..aku repot
*************************

alyyani said...

apsl kawan2 ko ni baik sgt selalu blanja ko? aku tak pnh dgr pun ko belanja org.

rocall? mende tu? tak pnh dgr pun.

apsl budak2 unimap ni banyak sgt kes? maksud aku kes masuk spital!

amalina binti anuar said...

CDIQ: alamak ai ko nie mne ada la. kitorg tinggal kunci leh tunggu kawan2. korg tu xnk tunggu dok panjat jer tingkap.

abeh dh V nk belanja aku, aku g je la. xkn la nk tolak kot.

ala ko report la kat kakak aku cdiq. aku xtakut pon. ko tu pon bkn rjin sgt


___________________________________

K.NGAH: tu la pasal dak2 unimap nie sume nye dh puah idup dh kot.

rocall tu cm berhimpun la cm assembally la lebih kurang..

abeh dh kawan dpt JPA blnja la weyh. duit pon wat pe nk smpan bkn leh bawak mati pon.

ala nnt ina ada duit sikit blnje la kawan2 plak.

Real Time Web Analytics