Friday, December 4, 2009

ikan aku mati


aku baru je beli ikan nie before raya haji aritu. pagi tadi aku kuar nak bagi ikan-ikan nie makan aku tengok ada ikan yg mati. ikan nie mati sebab tersepit kat filter tu. dah la ikan nie kecik-kecik lagi. tak sempat la nak membesar ikan-ikan nie. sebulan sebelum ni ikan tak da sebab kena makan dengan kucing. ni mati pulak. tinggal sikit je la ikan dalam kolam tu. hope sempat la nak membesar.


petang tadi keluar g tengok kolam ikan. jumpa lagi sekor ikan mati. aduhai sedih nyer la. masuk harini dah 5 ekor ikan mati dah. apa la nasib ikan-ikan ni kan.


7 comments:

ada. said...

siannye die;D

amalina binti anuar said...

erm tu la pasal kesian kan. abeh duit beli ikan je la.

alyyani said...

bila ikan hiasan je la nak. bia dia terapung2 kat situ. letih aku dgr, beli je seminggu dah mati. keje ko tiap2 minggu beli ikan. kolam ko tu, banyak sgt aksesori nye

ada. said...

apa kata tukar hobi?
beli hamster ke.kiut maa.
ikan takleh nak belai-belai.tak syiok.

amalina binti anuar said...

k.ngah: ala beli ikan perhiasan xsyok la. xleh nk tgk dia membesar pe la ko nie.

etty: hamster xminat ler. abeh nanti dia mengigit2 xsuka la. tgk ikan lagi syok per.

mayamin munir said...

alalalala
sdih ak tgk ikan ko trsdai cm2
huhuhu

amalina binti anuar said...

la ye ke thankx la kawan yer.

Real Time Web Analytics