Monday, April 26, 2010

study micro-C

final exam aku baru je start 21.4.2010 aritu. start dgn paper hubungan ethnic. diikuti pulak dengan paper computer system. dua2 paper nie aku rasa sangat la susah dan aku harapan kan lulus je 2 paper nie. next paper is paper microcontroller 1 (micro-C). paper micro-C pada 27.4.2010 paper yang aku rasa memang killer paper. hope aku boleh jawap la. semalam start dari pukul 9.00 p.m - 5.30 a.m aku study micro-C dengan vijaya & jie.


masa nie baru je starting tuk blaja micro-c. aku kalo time blaja mmg mcm nie la. kedaan bilik bersepah dengan atas katil lagi bersepah. mmg tak terurus la aku punye bilik.



aish nie setalh beberapa minit or beberapa hour study. kepenatan masing2 menadap micro-c. nie vijaya merupakan tenaga pengajar aku dengan jie yg the best aku rasa. dia aja mmg kitorg paham cpt. 1 sem belajar micro-c mmg tak paham ape. seharian blaja dgn v micro-c alhamdulillah aku boleh paham.



nie la roomate aku, jie kalo korg nak tau. sedang buat latihan yg dibagi oleh v. nak kata soalan ssh tak jugak. kalo xtau mmg xleh nak jawap. tgk muka pon dh mcm nk nangis sbb xleh nk jawap soalan v bagi.



khusyuk btul jie buat latihan tu. mmg tak pandang kiri kanan dah. aku tgkp gmbr dia pun xheran dah. masa tu dok mikir timer 1 mode 2. mcm mana la nak kira nie. chayok2 jie boleh. yg sebelah tu v tunggu bila la nak siap nye soalan yg dia buat tu.



dalam pukul 1.00 a.m kitorg pon dh penat study dan perut pon rasa lapa. kitorg kuar lepak dekat cafe. lepas lepak kat cafe kuar g amik angin pantai dekat kuala perlis. the driver is ipin. sempat la jie tenangkn diri smbil jumpa ngan gewe dia. hehehehe



balik dri lepak2 start blik blaja. mula2 ada lagi 3 org aku, v ngan jie. beberapa minit lepas tu jie mengantuk sgt2 dia pon baring2 pastu tdo trus. tinggal la aku dengn v je yg blaja. aku gagah kan diri gak tuk abeh kan blaja micro-c sampai pagi nie. aku sanggup tak tdo demi micro-c. hope aku boleh la jawap & ingat ape yg v aja aku seharian semalam.

p/s: thankx v tolong aku dgn jie blaja micro-c. next subject kitorg minx tolong ko pulak ye.

No comments:

Real Time Web Analytics