Monday, May 24, 2010

ikan oh ikan

bangun pagi tadi. jenguk-jenguk la ikan aku. tengok la hidup lagi ke semua. sekali tnegok sekor ikan nie terapung jer. mulut pon tenganga. aku pelik la. aku gerak kan baldi tu ikan tu tak gerak pon. aku angkat sah ikan tu tak bergerak memang dah mati pon. apa la malang nya ikan-ikan aku bela nie tak penah nye la hidup lama. mesti ada yang mati. nasib baik mati nya sekor jer.

tengok ikan nie mati dah. sian kat ikan nie. nak kata tak bagi makan. bagi dah. tak tau la mati sebab apa.

petang tadi pergi ayer tawar pergi kedai ikan beli la apa yang patut. aku beli lagi ikan. dalam RM4.00 aku beli. yang lain aku beli makanan ikan, jaring dengan penapis air.

kolam ikan aku yang siap dicuci. bersih jernih je air nye.

4 comments:

alyyani said...

ikan ko tu mati sebab telebih bagi makan. lepas tu flow air tu kuat sgt kot. ikan tu cenonet je. tu yg senak perut dia. hahah..

ada. said...

hahaha asal cuti sem mesti ade cerita ikan mati. huhu

amalina binti anuar said...

k.ngah: agak nye la kot.. tu pasal asyik mti jer. yg mati semalm tu yg paling besar tau. xdan mmbsr ikan nie dh mati ish2... ala flow air tu xkisah la. lgi byk air lagi ikan suka..

etty: tu la pasal xda cite lain dah...

cd said...

ikan aku xmati2 pown..mkin byk ade la

Real Time Web Analytics