Tuesday, June 8, 2010

turun KL

sabtu lepas aku pergi kl. tujuan ke kl untuk ke rumah jiran lama, pak cik suhaimi kitorang di cheras jaya kata nya anak pempuan dia nak kawen 12.6.2010. so kitorang tak dapat nak datang tu yang datang awal ke kl nye. sebab pada masa yang sama nak kena pergi ke padang serai adik ipar kakak aku kawen pada hari yang sama.  sebelum ke kl pergi satu kenduri kawen dekat manjung. kata anak majikan ayah aku kawen. lepas je pergi manjung terus ke kl. ondaway ke kl tu singgah banyak tempat. mula-mula singgah kuala selangor rumah ayah yang aku. lepas tu singgah ke puchong rumah maksu aku. lepas tu ke rumah kakak aku di seri kembangan. lepak situ sampai maghrib baru la ke destinasi terakhir rumah jiran lama aku di cheras jaya.



ha nie la rumah baru jiran kitorang. dulu duduk dekat cheras jaya. dok umah teres jer. sekarang nie grand tu dah duduk umah bungalow dah weyh. kebetulan masa kitorang datang nie masa nie diorang buat kenduri doa selamat sekali dengan naik umah. besar weyh rumah dia. tinggi pulak tu. perabot dalam tak ada lagi la. baru je pindah ari sabtu aritu. merasa la kitorang tengok rumah baru dia. speciall nye rumah nie pak cik suhaimi yang buat sendiri tau. hebat-hebat. macam tak percaya je kan dia buat sendiri.



habis je kenduri dari cheras jaya terus ke kl. ondaway nak balik tu round dulu kl tengok keindahan malam di kl kan. lawa jugak sebab ada cahaya lampu. dah sampai kl nie singgah la rumah mak nyah aku di bandar tun razak. lepas dari bandar tun razak round pergi tengok UTM di jalan semarak. masa tu aku tak tengok kedaan UTM nyer aku masa tu dah lena dah.

No comments:

Real Time Web Analytics