Saturday, November 27, 2010

cerita sabtu aku

selamat petang kepada semua blogger. macam mana petang korang harinie. kat tempat aku sekarang nie tengah hujan lebat. hari nie hari sabtu. memandang kan cuti sekolah sekarang nie. orang pon dok berebut-rebut nak buat kenduri kawen. tempat aku harini ada 1 kenduri kawen. so harinie tengahari aku makan dekat kenduri kawen je la makan nasi minyak. siap ada cendol sekali dekat rumah orang kawen tadi.

perut pon dah kenyang balik la rumah. mak dengan ayah akuke teluk bakong la pulak nak memenuhi undangan orang kawen dekat sana la pulak. yang aku pulak pergi rumah belakang a.k.a rumah kazen aku la sapa lagi kan. melepak dengan dia sembang-sembang sambil tengok tv cerita kau & aku musim kedua. memang best la cerita tu. suka-suka. hehehehe. dalam pukul 2.00 p.m aku balik rumah aku tengok mak aku dah ada depan pintu. awal nye balik. tekejut aku.


balik siap tukar baju duduk ngadap laptop jap mak aku ajak pergi ayer tawar. nak pergi repair dapur opah aku dengan blender mak aku yang dah haus tu. so aku pon okey jer siap-siap terus la ke ayer tawar lepas zohor tadi. sampai dekat kedai repair letrik tadi tunggu la sampai dia merepair kejap je pon dia repair. maklumla pakar. sementara menunggu aku dok usya-usya kasut dekat kedai sebelah tu ada la yang aku bekenan. mak aku pon kata beli la. aku belek-belek je dulu. sekali mak aku kata dah beli ker? meh la duit nyer. aku amik bayar terus. dapat la diskaun seringgit. harga asal RM14.50 dapat la diskaun RM13.50. jadi la selipar baru sampai. cantik pon cantik. aku kalau dah berkenana tu beli terus tanpa pikir panjang. memandangkan kasut aku pon dah buruk. 

alhamdulillah dah siap pon barang yang di repair. bergerak pulang sebelum tu singgah ke kedai hardware beli sarung tangan getah dengan racun serangga. setlle di ayer tawar terus ke bota singgah rumah opah sebab nak hantar dapur nye yang sudah elok. bukan main seronok lagi opah aku dapur dia dah siap. sampai rumah opah pon dah pukul 4.00 p.m. so siap-siap semayang asar minum petang baru la balik rumah. tengah dok lepak-lepak minum teh o panas ujan pon turun dengan lebat. dengan angin petir nyer. yang aku dok risau laptop dirumah yang on tak tutup. nasib baik ayah aku ada dekat rumah aku tengok laptop aku padam. tak tau la sebab ayah aku tutup laptop ke atau pon bateri laptop dah tak ada. alhamdulillah laptop aku sihat-sihat sahaja. masih lagi boleh berblogging berfestbuking. 


nie la selipar yang aku beli tadi. jenama asadi jer. 

No comments:

Real Time Web Analytics