Wednesday, April 13, 2011

menu makan malam

Hai semua. harinie aku nak update pasal dinner aku malam nie. aku sangat puas hati malam nie sebab aku dengan housemate aku (nik), kitorang masak sendiri. dah la lauk-lauk beli dekat pasar malam tadi terus masak memang best la. beli ikan dengan sayur-sayur yang segar. yang paling best nya beli ikan kembung setengah kilo RM1.50 jer weyh dah la banyak dalam 9 ekor ke tak silap aku. sayur kitorang beli sayur sawi, kubus bulat, kubis panjang. lepas tu yang lain-lain cili, minyak masak, kunyit.  malam tadi menu nye ikan kembung goreng masak sos tiram dengan masak lemak sayur campur. kitorang masak nie makan seramai 5 orang.

ikan goreng masak sos tiram (nik masak)



 bahan-bahan
ikan goreng
minyak
cili api
cili kering
sos tiram
sos cili
 tepung jagung
air masak
 bawah putih
bawang merah
garam
cukup rasa

sayur campur masak lemak putih (aku masak)
bahan-bahan
bawang putih
bawang merah
cili kering
fucuk
suon
sawi
kubis bulat
kubis panjang
santan ready made
garam
cukup rasa
cili api

No comments:

Real Time Web Analytics