Friday, May 20, 2011

pertandingan kawad kaki sekolah rendah peringkat daerah perak tengah

Semalam follow mak aku pergi sekolah kebangsaan seri cempaka ada pertandingan kawad kaki sekolah rendah peringkat daerah perak tengah. mak aku menjadi hakim kawad.so aku di ajak teman oleh mak aku. so aku ikut je la daripada aku tak ada buat apa dekat rumah asyik dok online 24jam je kan. at least keluar la berjalan walaupon aku dah assume dah apa akan terjadi masa pertandingan nie. korang jangan aspect lebih la pertadingan kawad kaki sekolah rendah sama dengan kawad kaki sekolah menengah memang jauh beza la aku cakap ko.

Okey yang join semalam pon ada dalam 4 team jer. 2 team daripada sekolah kebangsaan seri cempaka hantar 2 pasukan daripada pasukan pengakap lelaki dan perempuan. lagi satu team daripada sekolah kebangsaan seri iskandar hantar 2 team pasukan puteri islam dan pasukan pengakap lelaki. so pemenang mengikut kategori lelaki dan perempuan. so 4 team nie tak yah buat kawad elok-elok pon for sure akan menang. cuba kita nak tau siapa johan dan naib johan untuk pasukan lelaki dan perempuan.

Kawad semalam bermula pukul 3.00 p.m dah telajak waktu sepatut nya start pukul 2.30 p.m memandang kan pasukan daripada sekolah kebangsaan seri iskandar datang lewat so lewat la start. daripada start kawad sampai la habis kawad aku tak yah tengok markah pon dah boleh tau dah siapa pemenang nya. aku rasa memang tak berbaloi la diadakan pertandingan nie. lagi satu kesian aku tengok budak-budak kecik yang masuk kawad. tak pe la keberanian korang tu nak join competition nie kan. tu je la aku bangga dengan korang. korang layan je la gambar bawah nie. 


dataran kejat tempat pertandingan kawad kaki
hakim kawad kaki
pasukan pengakap dari sekolah kebangsaan seri cempaka
pasukan puteri islam dari sekolah kebangsaan seri iskandar

pasukan pengakap dari sekolah seri cempaka
pasukan pengakap sekolah kebangsaan seri iskandar

keputusan pemenang
  1. johan kategori lelaki dari pasukan pengakap dari sekolah kebangsaan seri cempaka
  2. naib johan kategori lelaki dari pasukan pengakap dari sekolah kebangsaan seri iskandar
  3. johan kategori perempuan dari pasukan pengakap dari sekolah kebangsaan seri cempaka
  4. naib johan kategori perempuan dari pasukan puteri islam dari sekolah kebangsaan seri iskandar
  5. johan kategori ketua plantun lelaki terbaik dari pasukan pengakap dari sekolah kebangsaan seri cempaka
  6. johan kategori ketua plantun perempuan terbaik dari pasukan pengakap dari sekolah kebangsaan seri cempaka
tahniah kepada pemenang keempat-empat pasukan pon memenangi pertandingan kawad nie. tahniah juga di atas keberanian korang berkawad di depan orang ramai walaupon tak seberapa korang kawad. lain kali boleh cuba buat yang terbaik lagi. pertandingan peringkat negeri akan diadakan di daerah batang padang.

No comments:

Real Time Web Analytics