Saturday, September 3, 2011

sepupu bertunang

Semalam bersamaan dengan 5 syawal aku follow 1 rombongan orang bertunang. yang bertunang tu cousin aku sendiri. cousing orang kuala selangor bertunang dengan orang kuala kangsar, perak. memadang kan family aku pon asal nya perak so tak jadi masalah la nak join hantar rombongan bertunang nie. 

Majlis bermula lepas semayang jumaat. singgah semayang jumaat dekat masjid ubudia kuala kangsar perak. tu la 1st time aku masuk semayang dekat masjid ubudiah selama hampir 11 tahun stay perak tak pernah pon sekali singgah. rumah belah perempuan pon tak jauh dari masjid ubudiah. dalam 20 minit sampai. rumah perempuan dekat kg.loh,karai tak silap aku la.


Romobongan sebanyak 11 buah kereta. dari perak 6 buah kereta dari kedah pulak 5 buah kereta. alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar. makan semalam pon memenuhi citarasa tekak. majlis perkahwinan akan berlangsung di belah perempuan pada 17.12.2011 dan belah lelaki 17.3.2011.

entrance masjid ubudiah kuala kangsar perak

gambar 1 family depan masjid ubudiah

setiba nya di rumah belah perempuan

ambil tempat masing-masing sebelum majlis bermula

majlis sedang bermula ayah aku tukang cakap kan

mak sebelah lelaki menyarungkan cincin tunang

bergambar dengan bakal makcik

gambar dengan cousin terdekat

sebelum balik

nie la cousin aku yang bertunang

nie la tunang nye nama nye robitah.


No comments:

Real Time Web Analytics