Thursday, April 26, 2012

cuti sem dua

Salam kepada semua blogger. lama dah rasa nya tak mengarang dekat blog biru nie. nak kata aku tak ada masa nk beblogging ada je. masa aku memang mengadap laptop online je la keje aku. nak-nak pulak aku sekarang nie memang tengah cuti sem dua bulan pulak tu. lama kot aku cuti. bukan aku tak ada masa tapi aku tak ada idea nak blogging apa. nak tulis entry pasal apa pon aku tak tau. sebab aku cuti nie aku mana ada jalan kemana pon. aku dok rumah saja. kalau keluar tu pon atas urusan kerja mak aku. aku ikut je la. mak aku sekolah ayah aku dekat rumah je la. kalau satu family aku ada kat rumah cuti sama dengan aku maybe la berjalan-jalan ke cuti-cuti mana-mana ker. 

Yang ada kat rumah nie pon aku dengan mak ayah aku jer. yang lain semua di perantauan. takda la jauh mana pon. masing-masing kerja dengan belajar kan aku jela tengah cuti sem sekarang nie. aku dok rumah buat kerja rumah makan tidur online tu je la kerja aku dekat rumah time cuti nie. 

Hampir sebulan dah aku cuti aku ada dekat rumah nie. bosan tu jangan di cakap la tapi aku best la dok rumah sorang-sorang aku boleh rest sepuas-puas nya. tidur malam lewat bangun pagi pulak lewat. lepas pukul 12.00 p.m baru la kelam kabut nak buat kerja rumah. time tu la nak basuh kain sidai kain masak menyapu la bagai. sebab time tu je la aku ada mood untuk buat kerja. kalau pepagi suruh aku buat kerja memang aku lemau mata pon nak tidur je rasa.

Lagi sebulan lebih je cuti aku nak habis. 10/6/2012 aku akan balik ke perlis balik. result sem nie pulak dah keluar dah. awal giler result keluar. 23/4/2012 haritu result aku keluar dah. bese nya UiTM yang selalu awal result keluar berbanding dengan U lain. alhamdulillah walaupon result aku tak berapa cemerlang tapi meningkat daripada semester lepas. hope sem akan datang aku dapat tingkatkan lagi pointer aku dan cgpa aku. insyallah.


Result exam pon dah tau jadual waktu semester 1 2012/2013 pon dah keluar. aku cek punya cek aku punya kelas sem depan hari selasa dengan rabu. sangat syok bile tengok jadual aku macam tu. tapi aku sem depan mana boleh relax sangat maklumla sem depan aku ada satu semestral project kena siap kan. hope aku dapat buat la project aku dengan baik. proposal pon aku tak start buat lagi. naik cuti dua minggu lepas tu dah nak kena present awal. hope sem depan semua nya berjalan dengan lancar dan sem depan jugak la merupakan sem last untuk aku stady untuk diploma. insyallah aku doakan untuk diri aku sendiri dan jugak untuk kawan-kawan aku.

No comments:

Real Time Web Analytics