Monday, November 26, 2012

member UniMAP datang rumah

Perasaan terkejut dan teruja tak dapat aku nak gambar kan. Sebab aku macam tak percaya kawan-kawan aku dari UniMAP perlis datang kerumah aku semalam. Aku pon tak tau apa la motif diorang nak datang sinie. Kalau datang bertujuan aku tak kisah la lagi. Nie memang tak ada apa tujuan sekadar datang nak jumpa aku jer. Wah terharu nya. Macam mana diorang boleh sampai kerumah aku nie jom ikut story aku.

Diorang plan benda nie agak last minute jugak la. Sebelum diorang ke rumah aku ada beberada destinasi diorang singgah. Bertolak dari perlis hari sabtu singgah di bukit mertajam bermalam disana. Hari ahad pulak bertolak ke kenduri kawen rumah kawan abang dia kawen dekat parit buntar. Bergerak dari perlis tiga bijik kereta. Lepas sampai dekat parit buntar berpecah. dua kereta balik perlis satu kereta boleh pulak tukar plan nak singgah rumah aku. 

Lepas tu diorang bagitau aku nak datang rumah. Dengan diorang nie 1st time nya nak datang, dengan tak tau jalan nya lagi. Kalau nak harapkan aku bagi land mark ke tunjuk jalan ke memang aku failed la bab jalan nie. Yang aku cakap kalau jumpa changkat jering tu dah senang la nak jumpa rumah. Itu pon jenuh nak keluar nak sampai ke changkat jering. Banyak kali jugak la call aku tanya tak tau sebelum tu jumpa apa. Last-last aku bagi idea tanya la sesiapa kat situ yang tau jalan ke changkat jering. 

Alhamdulillah akhirnya sampai juga ke changkat jering. Jumpa la jalan terong beruas simpang gelung pepuyu semua. Diorang dah pelik sebab lalu kawasan kelapa sawit. Betul ke jalan nie nak kerumah aku. Dok call aku lagi tanya nak kepastian aku cakap ha betul la tu tak yah nak pelik sangat la. Alhamdulillah dalam pukul 6.300p.m sampai jugak diorang ke rumah aku. 

Aku jamu diorang macam jugak la. Kebetulan pulak diorang datang time musim buah apa lagi ayah aku pon jamu durian, manggis dengan rambutan. Kemain suka lagi diorang makan durian. Lama mengidap katanya. Sampai habis la tiga bijik durian makan. Lepas tu ada jugak mak aku masak kan bihun goreng.

Alhamdulillah selesai makan sembahyang mahgrib rehat-rehat dulu.  Sempat lagi diorang layan bola malaysia vs singapore walaupun malaysia kalah. Tak apa cuba lagi next time. Dalam pukul 10.15p.m diorang gerak balik rumah kawan aku yang duduk dekat lahat tak jauh pon dari rumah aku. Dalam setengah jam sampai la. Esok baru diorang gerak balik perlis pagi-pagi. Macam tu la kisah nya. Aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kat korang sebab sudi singgah rumah aku walaupon jauh. Aku sangat hargainya. Lepas nie jangan serik untuk singgah lagi. And nie la 1st time kawan UniMAP aku datang rumah. 

lima orang je yang datang rumah aku dari kiri lily, nisah, wawa, zura, zu. yang 2nd dari kiri tak datang. ni gambar lama. 


No comments:

Real Time Web Analytics