Monday, January 14, 2013

minum petang dekat rumah opah

Semalam terlepas mood aku nak berblogging disebabkan mengemas file mendelete file dalam laptop aku yang sudah sekian lama aku tak bukak sejak start praktikal tak bukak-bukak pon. Elok je tersimpan dalam beg laptop. Dah mengemas pon sampai pukul berapa so tak jadi nak berblogging. 

So harini aku nak story pasal cite hujung minggu aku semalam. Hari ahad semalam. Kemana kah aku. Hehehe. Weekand kalau tak sah tak ada satu wedding mesti ada satu. Semalam dekat taman perumahan aku ada satu wedding. Lepas attend wedding dekat sana perut pon dah kenyang meneruskan destinasi ke manjung. 

Tujuan ke manjung mak aku nak pergi cari ayam drumstik ramly. Katanya tak puas makan masa beli haritu. Tu yang ke tesco manjung. Sebab haritu memang beli dekat situ. Pergi la mencari dekat tesco tak ada jugak. Mungkin dah habis stok la kot. Hampa je rasa. Tak ada la nak beli tu je semata. Ada la barang makan barang dapur lain yang dibeli. 

Habis shopping dekat tesco balik la. Hari pon hujan renyai time tu. Singgah ke the store sitiawan nak pergi mencari deodorant mak aku yang memang dekat the store je ada jual. Tu pon last habis dah. Kebetulan pulak ayam drumstik ramly tu ada jual kat situ. Apa lagi beli sekali dua terus. Senang tak yah susah la nak keluar mencari lagi. 

Meneruskan perjalan ke perabot aifa nak tanya dia dah pergi ukur kabinet dekat rumah opah ke belum. Kebetulan dia belum pergi so sekali jalan la sama-sama ke rumah opah. So kerumah opah la destinasi seterusnya. Dah sampai rumah opah pon time asar. Maka nya semayang asar minum petang lepak-lepak dulu rumah opah sementara menunggu hujan reda. 

So petang tu minum teh la rumah opah. Lama tak minum sesama dengan opah. Kebetulan ayah yang pon ada rumah. Meriah la rumah opah sekejap petang tu. Opah pon tak berapa sihat sakit pinggang ngan lutut. So petang tu sempat la aku goreng pisang, buat teh susu. Opah suruh ikutkan je la. Ayah aku pulak beli satay perut, daging ngan ayam. Pergh memang kenyang la petang tu makan. Habis licin makan. 

mencari sayur yang hendak dibeli

tu kabinet tu la yang nak dibetulkan
 
sibuk mengukur kabinet

menyembang anak beranak

opah ku yang kurang sihat

elok habis makan datang tetamu opah

No comments:

Real Time Web Analytics