Friday, January 4, 2013

shopping time

Dimulakan dengan bismillah. Disudahi dengan Alhamdulillah. Begitula sehari dalam hidup kita mudah-mudahan dirahmti Allah. Haish bernasyid la pulak aku. Alhamdulillah baru saja pulang dari manjung. Selesai solat semua terus mengadap laptop nak update blog. Wah kemain laju ye kalau nak update blog tu. Dunia-dunia.

Lambat aku sampai ke rumah harini. Yelah harini lepas kerja ayah mak dengan adik aku, yan yang amik aku. Kebetulan diorang ke manjung alang-alang amik la aku terus tak yah la susah abang aku nak amik berpatah balik dari kencana ke manjung. Kalau dah semua datang amik aku tadi makanya lama la perjalanan nye dekat manjung tu. Destinasi pertama yang dituju adalah gerai makan dekat mana dekat area manjung tu jugak nama nye medan selera pasa tani. Sebab situ memang kawasan fama punye kot. Tengok banner setiap gerai ada lambang fama.

Sana macam-macam booth makanan yang dibukak. Antara nya gerai minumam dengan gerai makanan. Kalau minumam tu macam-macam la ada air buah, air panas, air sejuk. Kalau makanan pulak ada ayam uncle bob, rojak buah, char kueh teow, nasi lemak, nasi ayam dan macam-macam lagi la. Kalau datang sana tak tau la nak pilih makanan apa. Masa kitorang datang tu baru je bukak kot. Kalau ikut kan dekat sana siang orang lain yang niaga malam oranag lain pulak kata ayah aku la.

Apa je yang kitorang order and makan tadi. Antara nya kueh teow goreng, ayam uncle bob dua original and spicy, rojak, nasi lemak. Minuman pulak air suam, teh panas, air kelapa, teh o ais limau, teh o ais. Mak aku cakap air kelapa dia best. Sampai order dua la air kelapa. Aku tak try pon aku minum teh o ais jer. Makanan dia okey la sedap-sedap and panas-panas. Elok je sampai kitorang call abang aku sebab dia pon on the way nak balik rumah. Daripada dia balik rumah tak ada orang suruh la dia singgah makan dengan kitorang sekali. Makan petang tadi tu merangkap makan malam sekali la senang. 


nasi lemak sebungkus RM1.30 memang best sambal dia. 


isi dalam nasi lemak nie. 


tu yang baju biru tu adik aku la. yan nama nye. 


ni rojak aku tak makan pon mak ayah ngan yan je yang makan. nie setelah separuh di makan


tu ayam uncle bob RM6.00 satu


kueh teow goreng basah. RM4.00

Habis je makan perut pon dah kenyang ke destinasi seterusnya. Ke tesco manjung. Abang aku tak follow sekali sebab dia pergi main futsal dengan budak office dia. So gerak asing la. Kitorang ke tesco nak g beli barang adik aku nak bawak balik hostel ahad nie. Dia ada kat rumah sebab dia tengh cuti mid sem. Ahad nie last cutinye. Macam-macam la diborong nye masa dalam tesco. Daripada makanan, minumana, stationary, barang mandi and macam-macam lagi la. Aku pon tumpang sekali la apa barang yang tak ada kat rumah. Hehehehe..

nie adik aku tengah shopping. selagi tak penuh troli tak stop shopping

Okey sedang bayar kira-kira berapa. yan cakap kata dalam RM100 jer. as usual mesti la lebih

hasil kutipan adik aku dengan aku. banyak nya adik aku punye la.
pusing-pusing tesco tak sah kalau tak singgah kedai hp. aku pon usya la sekali dapat bumper utk phone aku nie. 

Hari pon dah maghrib. Habis shopping semua jam 7.15 p.m kat luar hari pon dah hujan. Meneruskan perjalanan dalan keadaan hujan lebat. Singgah pergi workshop tempat adik aku pergi baiki kereta dia. Walaupon dah lewat ayah aku singgah jugak nak pergi tengok. Nasib baik ada orang kerja lebih masa malam nie. Dapat la aku tengok kereta adik aku tu dengan lebih dekat. Okey la cantik puas hati plus jeles pon ada. Hahahahaha. Serba baru semua nya dalam kereta dia. Sempat la suruh orang tu tukar tu tukar nie repair tu repair nie sebelum nak pergi amik kereta tu esok. Alhamdulillah selesai semua misi dan visi sebelum balik rumah so semua yang nak sudah dapat. Dah tak ada kemana balik rumah terus. 

tada tu la kete nissan adik aku yang baru je siap dicat direpair semua. 

nampak tu mamat yang baju merah tu dia la yang merepair semua kete adik aku. 

No comments:

Real Time Web Analytics