Thursday, February 5, 2015

tunang akmal 27/12/2014

Masih cerita tahun lepas juga pasal pertunangan. Yang nie pasal abang aku bertunang dan kebetulan pada minggu yang sama kawan aku bertunag yang aku cerita entry sebelum nie. Cuma kawan aku tunang 25/12 abang aku pulak bertunang 27/12 beza dua hari je la. Tak jauh kan. Abang aku yang mana bertunang nie? Aku ada dua orang abang je yang bertunang nie nama nye Akmal. Bertunang dengan orang dekat je. Dekat mana? dekat seri iskandar, perak. Kalau dari rumah aku ke seri iskandar 20km je tak jauh kan. 

So tak lama lagi aku bakal dapat kakak ipar la pulak kan. Bile langsung nye pada 7/6/2015 belah lelaki nya. Jemput la kawan-kawan datang kenduri nanti ye sebab majlis buat pada minggu pertama cuti persekolahan. 

sebelum bergerak ke seri iskandar baca doa sikit moga semuanya dipermudahkan

sesampainye kitroang dirumah pihak perempuan. dalam dah penuh dengan jemaah lelaki kitorang duduk diluar saja la. sebelum majlis bertunang ada bacaan tahlil, makan tengahari baru la sesi bercakap antara keluarga untuk melangsungkan majlis perkahwainan nye bila.

menu pada hari kenduri aku pon tak ingat dah apa menu nya yang penting semua sedap.

sedikit hantaran pihak lelaki dan perempuan punya

selamat menajdai tunangan orang. mak sarungkan cincin ke bakal menantu.

sesi gambar perkenalan dengan bakal menjadi ahli keluarga.

bergambar dengan adik beradik. tu la bakal kakak ipar aku. nama siti afifah izzati.

sebelum pulang gambar bersama dengan bakal besan dan bakal menantu. sebenar nye bakal besan mak ayah aku nie kawan mak ayah aku jugak. memang kenal antara satu sama lain.

No comments:

Real Time Web Analytics