Tuesday, October 27, 2015

Festival Konvokesyen UUM

Semalam pergi jalan festkon UUM, Sintok, Kedah. Kitorang pergi malam pukul 8.00p.m tu dari Bumita. Kalau pergi lewat karang balik lambat pulak so decide lepas maghrib terus ke UUM. First time nie kitorang sampai dekat festival konvokesyen UUM. Sebelum nie dok menapak dekat festkon UniMAP jer. Kali nie berpeluang kesana. Saja la nak tengok macam mana kemeriahannya dekat sana. Memang besar baq ang. Kawasan makan satu tempat kawasan jualan baju, kain, kasut satu kawasan lepastu siap ada funfair lagi tu. Memang meriah kawasan festkon diorang tapi masalah nye tak ramai orang berkunjung macam hambar jer rasa. 

Apa je kitorang buat dekat sana makan, jalan² dekat festa konvo tu cuci mata sikit tengok gelat orang ramai. Paling best sekali kitorang dapat bergambar dengan ironman. Tak tau la ironman tu import darimana. Tapi aku suka tak sia² aku pi festkon UUM malam tadi. Habis je lepak round satu festkon tu balik la ke bumita sebab tak ada apa pon sangat. Nak membeli pon macam tak ada yang menarik so balik je la perut pon dah kenyang makan dah berapa kali makan siap tapau shawama lagi tu. 

Sampai je Bumita lepak dengan budak rumah sembang sekejap. Kawan aku call ajak pergi hospital katanya kawan aku teruk dah nangis bagai. Aku pon on je la kata jom pergi. Aku bersiap pakai tudung semua terus pergi rumah kawan aku tengok kedaan nya macam mana. Memang muka merah la. Dengan tampal salonplus kat kepala. Mula ngadu pening dengan loya kat aku masa kat festkon tadi balik rumah selubung dengan selimut satu badan. Dia senyap je kawan aku yg perasan pastu terus ajak pergi hospital. 

Kalau pergi hospital waktu tengah malam nie kemana je pergi kecemasan terus la. Nama pon kecemasan memang lambat la. Orang beratur panjang dengan ambulan tak berenti keluar masuk. Kitorang sampai pon dah pukul 12.30a.m. Hospital yang terdekat pon nun kat Kangar sana. Kawan aku daftar nama apa semua. Aku tunggu la dekat luar nak duduk dalam orang ramai sejuk pulak tu. Lepak la luar dengan lina macam² la kitorang buat sembang la selfie la study la bagai. Sementara tunggu kawan aku nie masuk jumpa doktor memang lama weyh. Kawan aku masuk jumpa doktor cek darah pulak. Nak kena tunggu lagi keputusan darah. Pukul 3.15a.m baru dapat tau keputusan darahnya. Alhamdulillah nasib baik tak ada apa. Tunggu nak amik ubat lepas balik terus ke Bumita. 

Aku harap dan berdoa agar tikah cepat sembut. Esok pon dia dapat MC dapat la dia rehat. Lupakan la pasal kelas esok. 

nampak tak avenger tu. ironman. Atas tu gmbar lina dgn tirah bawah tu gambar aku dengan tikah. Tikah tu la yang sakit aku hantar pi hospital tu.

yeah akhirnya dapat jugak gambar dengan ironman.

nie penaman aku lina nama nya. sementara tikah tengah check up dengan doctor.


No comments:

Real Time Web Analytics