Wednesday, July 1, 2009

majlis pertunangan

pada sabtu lepas 27 Jun 2009 abg sedaraku bertunang dengan orang Negeri Sembilan. Tahniah la yer. akhirnye bertunang jugak abg sedare ku nie. nie je la aku nak cite. kite layan gambar ye.


nie la tunang abang ijam. lawa kan. nama dia Syafikah



masa nie ayah aku di minta untuk menjadi juru cakap untuk masuk meminang anak nyer.


cincin disarung oleh mak belah lelaki kepada baka menantu nyer.


nie la cincin tunang dan cincin merisik nyer.

nie la bakal-bakal kakak ipar dengan adik-adik ipar nyer.


time makan pulak nie la masa paling kitorg tunggu. datang dari jauh mestila lapa kan. okey la makanan nye. tak ada la mengecewakan.


nie diantara hantaran dari pihak perempuan kepada pihak lelaki. hantran belah laki kepada pihak perempuan tak sempta nak amik.

habis je majlis pertunangan nye kitrog pon balik la e perak terus. sebelum sampai ke rumah pergi la siggah adik aku di SMKA Slim River. on the way jer dari KL ke perak kan. nak pergi jumpa pagi tak sempat dia nye pon tak ada at sekolah. so on the way nak balik rumah tu singgah la kejap. kejap je tak lama pon. bagi duit ngan makanan je kat dia.



nie la adik ak asyran@yan ngantin biskut nyer.


ayah aku ngan adik aku tengah membelek tesis k.long ku.

4 comments:

alyyani said...

wei, soalan paling penting, sape nama bakal akak ipar kite tuh?

amalina binti anuar said...

nama nye syafikah la

ada said...

ehhh.
asal yan macam...

amalina binti anuar said...

ape yang yan macam ape?

Real Time Web Analytics