Saturday, July 4, 2009

5 negeri ku menjelajah

hari nie seawal 12pagi ku telah bertolak dari rumah ke johor. perjalan ke johor memakan masa 7jam kalo tak silap aku la. aku pergi johor sebab nak hantar abang aku balik UTHM. cuti sem pon dah abeh so sume pelajar U kena la berangkat pulang ke U masing-masing. kau pon bakal mengikut jejak abang aku tuk pulang ke UniMAP pada hri ahad nie. perjalanan ke johor memerlukan penjelajahan 5 buah negeri iaitu perak-selangor-negeri sembilan-melaka.

tempat persinggahan pertama ialah di restoran jejantas sungai buloh berenti makan dan minum di situ. meneruskan perjalanan sedar-sedar sudha sampai ker pagoh singgah untuk solat subuh dan bersiiap kan diri untuk ke UTHM. akhirnye aku selamat sampai ke UTHM. awal juga kau sampai kat sana masa tu ofis pon belum bukak lagi.

habis sahaja urusan abang aku kitorg pon pulang la. singgah di restoran jejantas ayer keroh untuk makan tengah hari. meeruskan perjalanan singgah di bangi aku dan mak pergi shopping sikit dekat warta bangi kot. sementara menunggu ayah dan abang aku solat jumaat. aku sempat la bershopping ngan mak aku. mak aku beli kan aku kemeja. mak aku pulak beli tudung dan ganti batery jam. aku juga sempat membeli cd adobe photoshop yang lama dah aku ingin kan. aku beli dua dvd adobe iaitu adobe photoshop cs3 dengan adobe after effects cs3 advanced. puas hati la arini aku dapat ape yang aku ingin kan.


akhir nye dapat juga ku miliki dvd ini.

selesai sume urusan dekat bangi singgah cheras jaya kejap ayah jumpa kawan lama. lepas tu singgah ofis kakak aku yang no 2 kat serdang kot. jumpa jap g minum-minum kat anjung tempat bese la kan kalo singgah ofis kakak aku tu. sampai umah dekat pukul 10 malam. alhamdulillah pergi dan balik dalam kedaan selamat.

4 comments:

alyyani said...

kalau pegi klcc duit tak laju kua sebab tgk je. kalo gi warta tu ade je benda nak beli. sedar2 duit da abis.

bes kalo jalan dgn mak, banyak benda bole beli. hahaha... tetibe rindu time tak keje lg.

budak ni bukan dapat dvd je tp dapat 2 helai baju!

amalina binti anuar said...

erm tu la kan. untung jalan ngan mak. mak yg offer tau nk beli baju tu. mmg best la. save duit xyah la beli baju lgi.

Cik Zahora said...

wah.. best.. mmg dkt2 jer.. x cam sarawak ni.. hiho

amalina binti anuar said...

la dok sarawak ker.

xpe la dok sarawak pon best per..

Real Time Web Analytics