Tuesday, November 24, 2009

bersih kan kolam ikan

hari ni pas subuh tak leh tido. aku kena kemas barang yg aku bawak balik dari U. dah la banyak barang nyer. pas je kemas barang aku. aku tolong mak di dapur masak nasi goreng pagi nie.abeh jer sarapan aku rasa mata sangat mengantuk aku relax jap. masa tu mak sibuk urus kan kain kat luar. aku kat dalam relax dok atas katil layan internet. tengah-tengah relax sekali suara mak panggil nama aku. aku pon bergegas bangun aku keluar. mak suruh pergi sidai kain la. pas je sidai kain aku kena bersih kan kolam ikan yang dah sebulan aku tinggal kan. kolam ikan yang dah berlumut. dah la dengan air kolam nye kering. pastu aku tengok dalam kolam tu tak ikan dah. harap je nama kolam ikan. aku tanya la mak aku kan.

mana ikan dalam kolam tu mak?
ikan dah kena makan ngan kucing


kolam ikan sebelum dibersih kan. air penuh dengan lumut.

nie moto air tejun yg dah rosak.

batu karang yg dah di cuci

penapis air yang sudah dicuci

yang dah ditambah jernih dan bersih

kolam yang siap dibersih kan. tapi air terjun dia dh xberfungsi. moto dia dah rosak. kena beli baru lagi. dah kali kebrp la beli moto air terjun tu.

p/s: korg kalo nk tgk kolam nie meriah n cantik tgk waktu malam. ada lampu lip lap.

7 comments:

alyyani said...

kolam ikan ni ko punye. sebab ko yg suka ngadap kolam ikan ni. ko ada, bersih & adela ikan nye. dgn lampu lip lap ko lg. kalau takde, takde la kolam ni.

ececeh, operasi bersih rumah nmpk nye. ade ape2 ke? heheh...

amalina binti anuar said...

ha tau xper. sbb ina la kolam nie hidup tau. jap g nk g beli ikan ngan moto nyer. balik nie ko tgk ada ikan nyer.

Siti Fatimah Nabihah said...

amboi.. rajinnya dia.. tlg mak masak.. tlg sidai kain.. cuci kolam ikan.. pasni meh umah aku lak k? hehe

amalina binti anuar said...

aku nk mai umah ko xda hal la. aku dok saje la kat umah ko. aku xdaa wat keje pape. aku wat keje umah kat umah aku je la. hehehehe..

e p i x ____ said...

best tempat ni :) nak pg ar satu hari nanti

haru said...

aku pn tlg gak mak aku kt umah..

tlg sepah kan umah..muhahaha


*blhla ko kemas blik aku yg dh cam srang tikus*

amalina binti anuar said...

epix: bce kat entry lain komen kat entry lain yer. pape pon thankx.

cdiq: ko mmg cdiq. dok umah ngabis kan beras jer. mls aku kemas bilik ko.

Real Time Web Analytics