Friday, February 12, 2010

sampai jugak

harinie aku bangun seawal pagi. sebab harinie aku balik kampung aku di perak. aku balik perak kali dengan kakak aku. so aku terpaksa la turun Sunagi Petani (SP) dulu sebab kakak aku duduk dekat SP. aku balik perak harinie dengan keta so tak ada la aku balik naik bas.

kali nie aku balik SP tak la keseorangan aku balik dengan kawan aku thana. kebetulan dia pon balik SP harinie aku pon balik la dengan dia.tapi sampai dekat SP dia turun tempat lain aku turun tempat lain. aku sampai SP dalam pukul 12.05PM awal jugak bas sampai SP sebab aku naik bas mara liner yang lalu highway. tu yang sampai awal.

sampai je aku lat SP kakak aku tak sampai lagi. biasa nye dia la yang sampai dulu daripada aku. aku pon tunggu la beberapa minit lepas tu kakak aku sampai dah. naik je keta kakak aku cakap tak balik terus nie. nak pergi bank, nak pergi beli botol susu baby dengan pergi makan baru balik. dekat pekan SP tu punya la sesak dengan orang dengan keta nye.

mula-mula g la beli botol susu baby dulu dekat anakku pastu g cimb keluarkan duit dengan banking duit. pastu baru la pergi makan dekat cs. makan McD weyh. lama giler aku tak makan McD. dok kat perlis asyik makan KFC jer naik jemu aku. makan McD tadi macam biasa aku punye menu double cheese burger, bubur ayam, dengan mcflurry oreo. puas hati la dapat makan McD. semua tu kakak aku yang belanja. aku makan jer. hehehehe.

habis je makan kitorang pon gerak terus balik perak. bertolak dari SP dalam pukul 3 lebih. kalo dari SP ke perak sepatut nye makan masa 3jam jer. tapi harinie sampai rumah dalam pukul 6 lebih. sebab sampai je perak singgah manjung dulu. kakak aku kat rumah mengidam kek secret recipes. lepas singgah secret recipe baru la balik rumah.

aku sampai rumah pon dah lewat harinie. dengan keadaan jalan sesak nyer, dengan orang ramai nyer. macam-macam hal la sepanjang perjalanan balik tadi. dankini aku berada di perak. alhamdulillah selamat jugak sampai.


No comments:

Real Time Web Analytics