Wednesday, March 24, 2010

kelas operating system

hari rabu macam biasa pagi-pagi kelas Operating system (OS). kelas start jam 9.00-11.00 am. aku rasa kelas kol 9.00 am nie nak kata awal pon tak nak kata lewat pon tak. kira okey la dia buat kelas time nie. masa awal-awal sem dulu aku rasa kelas OS nie sentiasa penuh. sejak-sejak nak habis sem nie makin lama makin berkurang orang nya. antara sebab kemalasan datang kekelas:

  • tak boleh nak bangun pagi.
  • lecturer ajar tak faham
  • kelas membosan kan.
  • pagi-pagi mengantuk

aku setakat nie tak penah la ponteng kelas OS nie (buakn riak tapi kenyataan) datang lewat sejam, lewat setengah jam tu aku penah la. dah biasa la kot. tapi pagi nie aku boleh bangun awal jam 8.30 am. macam tak percaya jer. aku masuk-masuk kelas tengok lecturer dah tunggu dah kat meja. masa tu memang tak ada sorang pon yang datang lagi. dulu ada la dalam separuh kelas yang datang tapi hari 15 orang je yang datang. budak kelas aku ada dalam 40 orang. tapi kelas OS nie tak penah pon nak penuh sebab buat pagi kan. sampai lecturer poan tanya la dekat kitorang nie.

cik alif: memang kelas nie selalu macam nie jer ker atau kelas saya jer?
kitorang: memang macam nie selalu nye kelas.


apa yang buat aku nak cerita pasal kelas OS hari. yang cerita dekat atas tadi tu hanya la mukadimah nyer. panjang giler muakdimah nyer. aku cerita pasal kantoi sign kan attendand untuk member yang tak datang. aku pon kena buat macam tu jugak untuk member aku 2 orang. nasib baik la aku tak buat sebab orang dalam kelas terlalu la sikit boleh di bilang dengan jari. tak penah-penah cik tu cek attendand sekali dia cek la plak kan. dia cek la nama-nama yang dah sign je kan. sekali kantoi 2 nama yang dah sign tapi orang nye tak ada. nasib baik la cik tu tak tanya sapa yang tolong sign kan. aku dekat belakang gelak-gelak jer. nasib baik gak aku tak sign kan untuk kawan aku yg 2 orang tu. kalo tak kantoi jugak.


nie je la budak laki kelas aku yang datang kelas OS pagi tadi. bonzer, KO, bad, baweh, syahir, thana, rajesh & yuga.

nie pulak budak pompuan kelas aku yang datang pagi tadi aku, vijaya, naz, siti, hajar, fyfa & jie.


kepada kawan-kawan yang tak datang kelas tadi. kelas hari cakap pasal:
  1. test 2 5 April 2010 masa lab dekat BKQ 2 dalam kelas biasa
  2. assignment hantar masa study week. kalo tak silap aku
  3. harini cover 2 chapte bab 8-9
  4. buat tutorial 8 ada dalam portal. bincang minggu depan.
  5. start minggu akan datang masa lab buat mini project jer
  6. lab dah habis dah

2 comments:

haru said...

ala tulis je 'kawan aku tu' name aku terus..hahaha

amal_fc1303 said...

ko dh tuleh kat komen nie pon org dh tau dah diq. xyah la aku nk bgtau lagi spe org tu. hahaha.

Real Time Web Analytics