Monday, November 22, 2010

laki kerek

malam nie aku makan malam dekat cafe depan kkf jer. aku makan dengan pen. kebetulan pulak dia suruh aku ajar dia safety. maklumla dia kelas pon tak rajin datang. aku ajar la mana yang aku tau. aku pon tak berapa pandai pon. nak ajar sikit-sikit tu boleh la. malam ni aku makan nasi paprit dengan teh o ais. sebab seharian aku tak jumpa dengan nasi aku makan la nasi malam nie. sementara tunggu order sampai sembang dengan pen dulu.

pen : makan tak?
aku : makan sini nasi paprit.
aku : weyh tgk tu iphone boleh beli duit tshirt tak leh bayar (aku tuju kan ayat ni dekat org yg duduk dekat depan aku)

habis je makan aku beralih la tempat. sebab meja yang aku guna tadi dah basah. aku ajar la pen nie statistic dengan pareto chart. tu je la yg di mintak ajar. pungpang pungpang aku mengajar lepas lepak sembang-sembang jap. pastu pen pon belah dia nak amik nasi bujang yang aku tolong order kan tadi. dia nelah tinggal la aku sorang-sorang dekat meja tu. sekali datang la sorang mamat nie dengan muka kerek.

mamat : campak duit 20 hinggit kat aku. (dengan muka kerek dia tak pandang aku pon)
aku : apa nie?
mamat : duit t-shirt 
aku : tak ada duit kecik ker?
mamat : tak ada
aku : tak ada duit tukar la
mamat : pergi la tukar (dengan nada kerek dia)
awek dia : berapa?
aku : 13 hinggit
awek dia : dia kuar kan singgit
mamat : kuar singgit daripada poket seluar dia last2 tak ada duit kecik dia kasi balik 10 hinggit
aku : yang ko nie nak hangin napa?
mamat : dia awek aku kot. ko cakap belakang2 nak cakp depan2 la. (dgr rupa nye aku sindir dia)
aku : pen ada duit kecik tak?
pen : tak tau tengok lam wallet aku cukup2 je la kot
aku : aku pon amik terus duit pen seb baik ada
pen : dia dtg kat aku. aku nak bayar nie.
aku : pakai la duit aku dulu. aku kasi la tujuh hinggit. yang ko ni nak pe lagi?
mamat : 2 hinggit tu balik..
aku : aku pon kasi la.
mamat : blah pon dia

p/s: oit laki ko nak belagak dengan aku sebab ada awek ko tak payah la weyh. ko pon menumpang kemewahan kekayaan awek ko tu kan. nak beli maggie pon ko tak mampu lepas tu ko curi maggie orang lain. nampak sangat la ko tu tak berduit. sedar la diri tu sikit takat menumpang duit awek ko baik tak payah la weyh.

4 comments:

budak comot said...

waaa~~~... mungkin dia bengang kot.. tu yg dia jd mcm tu..

amal_fc1303 said...

sapa yg bengang tu???
dia nk bengang pehal pulak.
dha berapa lama dah amik tshirt xbayar2.
kalo xda org minx xda la saya perlis dia cmtu.

::cikjuju::◕‿◕ said...

hehe..kamu garang~~

amal_fc1303 said...

xselalu la saya garang..

Real Time Web Analytics