Sunday, February 20, 2011

cara download movie

aku nak tunjuk tutorial  nak download movie. yang di request oleh kawan aku sendiri. aku nak tunjuk kat dia macam mana? kalau dok sebelah dia tak apa jugak. so aku tunjuk je la dekat blog nie senang. hope dia paham apa yang aku aja nie. yang aku tau cara nak download movie pakai torrent je la. nak website dia untuk download pakai torrent dari web nie http://isohunt.com/ tapi pastikan korang ada software torrent dulu baru boleh download. tak kisah la utorrent, bittorent ker sama la tu. kalau isohunt nie cite english, korea, hindustan, cina, tamil ada la. melayu payah nak dapat. kalau melayu aku download dkeat web lain. dekat dua web nie http://jiwang.org/ dan http://www.syok.org/portal/news.php


step 1 cara nak search pastikan hujung cite letak dvdrip baru puas hati tengok.

step 2 pilih la mana-mana size cite yang korang nak biasa lagi besar lagi cantik la gambar. pastikan klik pada cite yang betul

step 3 klik donwload .torrent

step 4 klik open with torrent

step 5 klik button OK

step 6 download boleh continue2 kalau lama sangat tunggu. depand internet laju, laju la download nyer. pakai UniFi insyallah laju la download nyer.nanti dah siap right klik open cointain folder.

p/s : sila pakai mozilla mudah dan senang yer.
-kalau tak paham step nye bagitau dekat aku.
-tunjuk screenshot je kot dah paham.
-semoga berjaya. 
-besarkan gambar kalau tak nampak.

2 comments:

didie noxious said...

mmg msyuk mal...
tenks,dpt download cite yg agk bru.tempt yg ak slalu download slalu lmbt kua cite baru2 :)

amal_fc1303 said...

ooo. ye ker.
okey2...
kalau xpaham t tnye aku la yer..
enjoy the movie..

Real Time Web Analytics