Monday, February 21, 2011

cara letak kotak komen disqus

selamat petang kepada blogger diluar sana dan terima kasih kepada blogger yang baca blog aku. harini aku nak buat lagi satu tutorial agak mudah jer aku rasa yang di request oleh kawan blogger aku sendiri (niniey). so aku tunaikan la permintaan dia. tutorial yang dia suruh aku buat pasal cara nak letak kotak komen disqus. step nya ada dekat setiap screenshot nie. tak paham nanti bagitau yer.


permintaan niniey suruh aku buat tutorial nie


step 1 masuk web dia http://disqus.com/

step 2 isikan setiap tempat kosong yang diberi then continue

step 3 ikut sahaja arahan dia then continue

step 4 korang nak letak kotak komen disqus kat mana kalau blogger klik blogger

step 5 klik button kaler kelabu tu

step 6 klik button biru yang tulis add widget
step 7 automatik akan ada dekat gadget korang
 

and nie la hasil nye akan ada dekat bawah setiap entry korang.

p/s : selamat mencuba. tak paham tanye yer. saya budak baru belaja juga. :D

No comments:

Real Time Web Analytics