Saturday, November 17, 2012

sungai petani & wedding kak intan

Alhamdulillah aku telah selamat sampai di negeri jelapang padi. Aku sekarang berada di taman palma, sungai petani kedah. Dekat sini aku duduk rumah kakak aku yang sulung. Dia duduk sini la kerja pon dekat sini. Sebelum meneruskan perjalan ke sungai petani ada singgah satu rumah orang kawen dekat lekir. Anak kawan ayah aku kawen. Agak jauh jugak la lekir tu. Nasib baik la satu jalan je nak ke sungai petani tak ada la kena mematah balik. 

Bertolak dari rumah jam 9.00 lebih lepas breakfast siap-siap terus gerak ke lekir. Singgah sana kejap jumpa kawan mak ayah aku lepas tu baru gerak sungai petani. Sampai dekat rumah pengantin pon masa tu awal lagi pengantin pon baru lepas akad nikah. So tak sempat la nak makan apa semua cuma sempat jumpa tuan rumah dengan dapat doorgift dari rumah pengantin. 

Dalam perjalan nak ke sungai petani tu ada sedikit jam dekat terong tu yang membuatkan perjalanan jadi lambat. Kalau tidak boleh sampai lagi awal kot sebab memang tak ada berenti mana-mana pon. Kalau ikut kan nak kejar ke sungai petani tu nak pergi wedding kawan kakak aku, intan. Kebetulan pulak harini dia kawen. Memang nak la kesana untuk memeriahkan majlis. Tapi tengok kedaan la kalau sempat singgah la kesana kejap.

Sesampai je dekat sungai petani perut masing-masing pon dah lapar singgah sekejap makan tengah hari dekat kedai makan deret rumah kakak aku. Lepas makan baru nak ke rumah kakak aku, klong. Tapi sebelum tu call dulu k.long sebab dia pergi wedding kawan dia dekat D'visa hotel. Dekat je hotel nya dengan rumah. Ikut kan memang tak nak la kesana sebab kan dah makan apa semua ingat nak balik umah k.long rehat-rehat tidur je la. Tapi dia ajak ke sana so teruskan perjalan ke D'visa hotel untuk memeriahkan kenduri kawen intan. Tak ada la ramai yang datang pon. Cuma keluarga belah laki, lecturer uitm lepas tu student tu pon tak ramai yang datang. Makanan banyak lebih kot. Dah jumpa pengantin balik rumah k.long time untuk berehat-rehat.  Korang mesti teruja nak tengok pengantin nya kan. Jom layan kan gambar bawah nie. 

pengantin baru selesai akad nikah

pengantin lelaki tengah semayang sunat
sempat tangkap gambar pelamin nya. tema dia hijau cantik.

 tu la pengantin yang diraikan. tengah makan beradap masa kitorang sampai tu.


si kecik ameera aufa anak buah aku la.


tu la kawan kakak aku nama nye intan. aku panggil kak intan. nama suami nye apa aku pon lupa tanya.


antara hantaran nya al-quran


kain pasang untuk baju kurung


apa nie aku tak tau la


hantaran belah laki dan perempuan


kasut


kemeja dan tie


set wallet


apa nie? makanan kot. hahaha


kek untuk pengantin


apa nie barang make up kot.


perfume


kek


student uitm datang memeriahkan majlis leturer nya


pengantin laki kerja sebagai cikgu asal nya johor bahru


pengantin perempuan pulak sebagai lecturer


sempat bergambar family kakak aku dengan pengantin baru




































No comments:

Real Time Web Analytics