Saturday, December 22, 2012

ke selayang

Seawal pagi aku telah dikejut kan. Bangun pagi dengan elektrik tak ada. Sungguh dugaan bagi aku di pagi hari. Masuk bilik mandi hanya betemankan lampu suluh telefon bimbit. Mandi dengan keadaan tergesa-gesa. Sampai tangan terlanggar kepala paip. Memang sakit cakap kau.

Siap je mandi masuk bilik alhamdulillah elektrik sudah ada. Boleh la aku iron tudung. Aku pon bersiap. Jam hampir pukul 9.00a.m tapi mak dengan ayah aku masih belum bersiap lagi untuk bergerak ke KL. Pagi nie ke selayang untuk menghadiri majlis perkahwinan kawan mak ayah aku yang merupakan jiran masa dekat gombak dulu. Masa tu aku da lahir ke belum aku pon tak tau la. 

Keluar rumah bertolak dari perak terus ke KL jam 9.00 lebih. Alhamdulillah perjalanan ke KL berjalan lancar tiada incident yang tidak di ingini berlaku. Majlis perkahwinan bertempat di ideal convention centre selayang. Elok je sampai selayang hujan pon turun dengan lebat. Nasib baik la majlis nya dibuat di tempat bertutup. Tak ada la kena tempias hujan atau basah ke. 

Masa sampai tu pengantin tengah makan beradap. Memang ramai jugak la orang yang datang. Dekat convention centre tu bukan satu majlis perkahwinan je yang ada tapi ada dua. Lagi satu majlis perkahwinan orang india. So keadaan dewan tu jadi lagi sesak sebab ada dua majlis perkahwinan.

Menu makan tadi nasi briani. Ada la makanan sampingan macam laksa, kuih muih, cendol dan sebagai nya. Aku makan nasi je la. Dah makan nasi kenyang tak ada la makan benda lain dah. 

sampai sini dah jadi macam reunion aku rasa. kawan-kawan mak ayah masa dok gombak dulu.

pelamin yang sangat cantik. tema pengantin warna biru

pengantin tengah makan beradap sambil menonton tayangan multimedia

nie la family pengantin. 

kek pengantin

anak yang kawen nie laki-laki. nama nya azrul azli & rosnadiah

bergambar bersama tuan rumah. Dato' Hj Ramle & Datin Hjh Azmon

No comments:

Real Time Web Analytics