Monday, December 31, 2012

village view

Weekand lepas aku ke kl ada wedding. Wedding nya hari ahad. Tapi aku gerak dari rumah hari sabtu lepas abang aku habis kerja. Hari sabtu gerak pergi kl jam 3.00p.m lebih. Alhamdulillah perjalanan bejalan dengan lancar. Cuma hari hujan je la. Sebab sekarang musim hujan kan. 

Singgah mana-mana pon mesti orang ramai. Sebab weekand kan lagi satu cuti sekolah pon nak habis dah. Sampai je kl pergi utm jalan semarak dulu amik adik aku dekat sana. Singgah semayang maghrib baru gerak pergi dinner. 

Dok kl nie tidur rumah kakak aku dekat lestari putra, seri kembangan. Sebelum ke rumah kakak aku singgah makan malam dekat village view, bangi. So jumpa kakak aku dekat sana je la.

Sampai je dekat village view dok usya nak makan kat mana satu. Konon tak nak orang ramai and nak yang cepat. Tapi kedai makan mana-mana pon penuh. So makan je la tempat yang decide tadi kat village view. Sebelum nie selalu jugak singgah makan dekat sini tapi tak la seramai macam malam tu. Orang hari itu toksah cakap la. Memang penuh dan ramai. Sekali datang dengan family. Village view nie menyediakan makanan macam-mcam. Western, masakan panas, ikan bakar dan lain-lain.

Kitorang malam tu makan nasi putih dengan lauk pauk. Macam-macam la kitorang order siakap stim, tomyam ayam, telur bistik, kailan belacan, satay, dan lain-lain. Sampai jenuh la orang kedai tu nak melayan kerenah kitorang. Dengan main tukar-tukar tempatnya. Order nie tak sampai order tu tak sampai lagi. Nak mintak tambah itu ini. Banyak la kerenah nya. 

Alhamdulillah semua selesai. Makanan sampai tak ada la terlalu awal atau terlalu lambat. Just nice. Kitorang pon enjoy dinner malam tu. Kena makan rushing orang ramai.  Tempat pon tak cukup.  

Selesai makan gerak terus balik rumah kakak aku dekat lestari putra. Tak jauh je dari village view tadi.  Sampai rumah kakak aku masing-masing kepenatan so semua pon tidur awal. Lagi-lagi mak dengan ayah aku. Lena dulu dah. 

Kakak aku baru je sampai

Menunggu makanan sampai. Sementara tu makan satay dulu

Siakap stim halia yang baru sampai



No comments:

Real Time Web Analytics