Monday, February 11, 2013

biawak in the house

Aduhai tengah dok khusyuk menaip senarai nama anak murid yang mak aku suruh tetiba mak aku masuk bilik abang aku. Yang mak aku macam ada dengar bunyi, bunyi apa pon aku tak tau la. Yang abang aku pulak kata ada biawak. Aku pon gegas belari panggil adik aku la cakap ada biawak dalam bilik dia.

Aku pon cari la dalam bilik kat mana. Mula-mula nak masuk bilik tu takut gak. Hahahaha. Masuk ikut pintu bilik air pulak tu takut punya pasal. Mak aku pon amik kayu besar nak suruh bunuh biawak tu. Cari la biawak tu kat bawah katil terintai-intai tak ada pulak sebab gelap je. Aku pon try selak-selak bantal atas katil sekali nampk biawak tu atas katil telepas pulak bawah katil. Punggah habis katil tadi. Besepah la jadinya bilik kejap.

Akhirnya terkena jugak biawak tu dengan kayu. Tapi tak mati la kitorang buat biawak tu. Nyawa-nyawa ikan masih boleh gerak lagi tapi gerak julur-julur lidah je la. Kesian ko kan biawak tu la sapa suruh masuk dalam rumah. Ko masuk bila pon tak sedar. Tau-tau dah ada dalam rumah. 

ha biawak tu menyorok bawah katil nie la

kena tekan biawak nie kang telepas lagi 

biawak tu selamat masuk dalam plastik tu

biawak nie tak mati pon boleh gerak-gerak lagi

No comments:

Real Time Web Analytics