Sunday, February 10, 2013

Hari makan sedunia

Aku rasa harini hari makan sedunia kot. Daripada aku celik mata sampai la ke malam tadi aku makan tak berenti. Aku bangun jam 10.00a.m mak aku dah ajak pergi kenduri kawen. Harini je ada empat orang kawen 1 kenduri kesyukuran. Kalau pergi kenduri nie tak sah kalau tak makan. Kalau tak makan nasi pon makan yang ringan-ringan pon okey dah. 

1st wedding yang jauh dulu pergi dekat teluk bakong. 2nd pergi wedding dekat padang changkat. 3rd pergi kenduri kesyukuran dekat kawasan rumah jer. 4rd pergi kenduri kawen dekat rumah jugak. Sampai pukul 1.00p.m jugak la baru sampai rumah. Fuhhhh masa tu perut memang penuh la dan terasa kenyang. Lepas zohor sambung pergi kenduri kawen dekat manjung pulak. Sambung makan lagi. 

Lepas ke manjung cadangnya nak jumpa opah pergi la rumah opah alih-alih tengok tak ada orang kat rumah patah balik rumah kata opah ada dekat rumah makyong. Sekali dengan maknyah semua. So petang tadi buat makan-makan sikit dekat rumah makyong menu nya laksa made by maknyah. Malam sambung makan nasi pulak. Aku tak ada la makan nasi. Aku makan lauk pauk je la. Sebab perut dah full.




No comments:

Real Time Web Analytics