Monday, February 4, 2013

topup

Harini tak ada apa kerja pon dibuat di tempat kerja (praktikal). Duduk saja ngadap laptop online layan movie habis kerja balik. Aku tak ada la balik rumah terus lepas kerja. Tunggu ayah aku datang amik baru boleh balik. Habis kerja tadi tengok cuaca luar awan mendung dengan angin kuat. Menandakan hari nak hujan. Aku keluar je office cepat-cepat sebab nak ke kedai seberang office tu nak pergi cari topup. Kang lambat-lambat hujan turun lagi payah. 

Elok je sampai dekat kedai yang biasa aku beli topup habis bukan habis la topup 30 tak ada yang ada pon 5 ringgit tak nak beli 6 keping kot. Jenuh aku nak topup nanti. Lepastu aku singgah kedai lagi satu yang biasa jugak aku beli topup tu pakai e-pay berapa ringgit nak topup pon ada. Sampai-sampai depan pintu kedai aku tolak la. Aik apahal tak mau bukak tutup kot aku pikir. Sekali ada akak tu cakap kedai tutup sekejap. Siap letak sign lagi tu. 1st time aku tengok orang letak sign macam tu. Tunggu la ada la dalam 10 minit kot. Sementara menunggu kedai bukak hujan pon turun dengan lebat.

Lepas tu hujan renyai jer. Lepas beli topup beberapa minit lepas tu ayah aku sampai aku pon balik la. On the way nak balik rumah singgah la beberapa tempat. Bank rakyat, bank islam, kedai repair letrik. Hujan sepanjang jalan balik rumah sampai rumah hujan masih lebat. Sampai je rumah masuk dapur masak la apa yang patut. Simple je masak harini satu lauk je. Tu pon aku goreng toge dengan tahu sebab lauk semalam banyak lagi. Nasib baik harini aku tak terlepas tengok cerita kegemaran aku Setia Hujung Nyawa. Minggu nie minggu last apa la ending nya cerita tu. Sambil tengok tv tangan pon bekerja melipat kain. Kang tak ada la menimbun seminggu punya kain macam minggu lepas. Hahahaha. 


tu la sign yang 1st time aku jumpa. TUTUP "TANDAS SEBENTAR SORRY" siap ada smiley lagi

saya dah on BIS so boleh la bbm, whatsapp, fb, twitter etc dengan saya bila2 masa. hehehe.


No comments:

Real Time Web Analytics