Sunday, March 17, 2013

Lawak Ke Der 2

Semalam tanpa dirancang pon nak keluar tengok wayang dengan member. Lepak kejap dengan kawan dekat kedai dia. Sembang-sembang sikit. Kebetulan pulak dia memang tak keje hari sabtu malam aku pon apa lagi plan last minute ajak pergi tengok wayang. Cerita apa je yang latest nie lawak ke der 2 la. Dah kakak aku syorkan dua tiga kali kena pergi tengok aku pon nak la jugak tengok.

Akhir nya plan last minute menjadi. Wayang start jam 4.45p.m. Bertolak dari kuala perlis pukul 3.50p.m. Tengok wayang yang paling dekat je dekat jitra mall. Ondaway ke jitra mall tu hujan sangat lebat. So sampai wayang pon dah lambat. Wayang pon dah start time tu. Tapi tak ada la lewat sangat. Lewat 2 3 minit je aku rasa. Tiket wayang sekarang dah mahal ye nak seringgit. Jadi RM11.00 semalam tengok sorang. 

Aku pergi 3 orang termasuk aku la. Punya nak tengok awal jugak sebab tak nak balik lambat kan. Amik la jugak tiket jam 4.45p.m walaupon kitorang duduk seat asing-asing. Nasib baik la tak penuh. Belah seat depan semua kosong 3 row paling depan. Sangat berbaloi dan memuaskan hati la. Kelakar giler cerita nya. Setiap scene tu lawak. Aku bagi 5/5 bintang la. 

Habis tengok wayang dalam 6.45p.m. Sedar tak sedar dah dekat 2jam rupanya cerita berjalan. Habis tengok wayang masing-masing pon perut dah lapar kitorang pergi singgah makan. Jumpa la kawan baik aku kejap dekat jitra mall tak dan sembang apa aku passing ole-ole dari bandung terus dia bawak aku pergi kedai makan. Kat situ la berpisah next time jumpa lagi. 

D9, D10 seat aku dengan kawan aku perempuan. E10 tu kawan aku laki sorang-sorang.

nie la yang kitorang makan semalam. tomyam, telur dadar, dengan ayam masak merah.


No comments:

Real Time Web Analytics