Saturday, August 14, 2010

kuih anak dara dua sebilik


kuih anak dara dua sebilik

apa khabar semua. macam mana korang punya puasa okey tak. aku alhamdulillah setakat nie puasa baru 2 hari. hahahahaha.. korang yang dekat ruamh mesti berbuka makan meriah kan. aku dok hostel makan biasa-biasa jer. makan nasi bungkus je dekat sini. pergi bazar pon tak. jimat punya pasal kan. hehehe.

harini aku makan special sikit la daripada hari-hari sebelum nie. harinie makan ayam percik + sayur khailan + nasi putih + kuah kari. air tebu. aku makan special sebab dak-dak umah aku kuar pergi bazar. makan la makanan lain dari cafe biasa. lepas ada la kuih-muih yang diorang beli.  macam-macam kuih la diorang beli pulut panggang, kuih cara, yang menggelikan hati aku dengan nama kuih nie kuih anak dara dua sebilik. korang-korang kat luar sana penah dengar tak nama kuih nie? aku hari nie 1st time dengar. aku tak tau la mana diorang dapat nama pelik nie. lawak gila-gila aku tadi masa tengah makan. nama kuih nie memang la aku tak tau. tapi aku penah makan la kuih nie sebelum nie.



6 comments:

ME said...

nama bukan main... nk menyebut mcm 1 ayat. :p

amal_fc1303 said...

hahahaha. tu la pasal kan... sapa la reka nama kuih nie. tapi sedap.

alyyani said...

TAH APA2 JE NAMA, RASA NYE CMNE? DALAM TU INTI KELAPA EH?

amal_fc1303 said...

haah kelapa ngan gula merah.. sedap2..nnt ko g cri kat bazar..

miSs nAdia (。◕‿◕。) said...

lerrr...anak dara dua sebilik? ape ke pelik bebenor tuh..mmg name asal die cmni eh??

amal_fc1303 said...

haah kalo org perak panggil gtu la. kalo org lain panggil pe tah.. saya pon lupa la.

Real Time Web Analytics