Friday, July 26, 2013

Cuti Nuzul Quran

Cuti nuzul quran nie ke sungai petani aku selama 3 hari 2 malam di taman palma dekat rumah kakak aku yang sulung. Minggu lepas kakak aku nombor dua dah balik perak berbuka puasa kali ni kitorang satu keluarga pulak turun sungai petani nak berbuka puasa sama-sama. Kebetulan pulak esok 27.7.2013 ulang tahun pertama ameera aufa jadi kitorang nak sambut sekali la tu dengan ayah aku punya birthday. Birthday ayah aku pulak jatuh pada 25.7.2013 dua hari sebulan birthday cucu nya.


sesampai nye kitorang dekat sini

tengah syok main dgn opah

penat main time to sleep
So apa je buat dekat sungai petani ni jalan-jalan saja la dekat nie. Tak ada apa buat pon. Bulan puasa apa je aktiviti boleh buat setakat cuci-cuci mata dekat shopping complex boleh la. Harini je dah masuk 4 shopping complex mula-mula ke Nagoya lepas tu ke Kamdar kemudian ke Village Mall last sekali ke Econsave. Mencari barang keperluan mana yang tak ada. 

Bulan puasa nie ingatkan orang tak ramai la keluar rupanya time-time cuti nie la diorang pakat keluar dengan keluarga diorang pergi membeli belah. Nak-nak dekat nak raya ni kan. Kitorang pulak pergi lepas jumaat waktu orang sibuk nak pergi bazar la jalan memang jem la. Jalan dekat sungai petani nie pulak aku tak paham betul la banyak nau cabang nyer. Pening aku nengok nye. 

1st time aku pergi bazar yang aku rasa agak panjang dan besar jugak la. Actually tak ada la besar tapi dia panjang kiri kanan penuh dengan gerai makan walaupon jual benda yang sama. Orang memang ramai la. Kalau sapa dok sungai petani nie memang tau la kat mana bazar tu bazar tu nama nya bazar taman ria. Makan dia pon okey la tak ada la yang tak menyelerakan. Boleh diterima tekak la. Balik dari bazar terus balik rumah kakak aku sebab masa tu dah pukul 7.00 p.m nak berbuka dah pon. Ngam-ngam sampai rumah berbuka. 

ondaway nak balik rumah kakak aku jalan jem teruk. memang banyak kete la time nie

orang tengah berbuka jadi baby siter jap aku menjaga ofa

berbuka sudah

dah penat berjalan apa lagi penat tido la dia

walaupon terjaga2 dia tetap mantain akan tido balik


No comments:

Real Time Web Analytics