Saturday, August 3, 2013

shopping raya lagi

Selagi tak hari raya selagi tu la semua shopping complex nak di terjah nye. Haritu pergi sampai ke penang sana bershopping tak cukup ke sungai petani pulak kali nie balik perak pon singgah shopping dekat sini pulak. Menyinggah aeon seri manjung tadi. Dah tak ada apa nak buat apa lagi keluar berjalan la keje nya. 

Actually bukan la shopping raya sangat pon. Beli barang rumah mana yang dah habis. Shopping raya settle dah semua. Tunggu nak raya je sekarang nie. Mood raya memang tengah ada sekarang nie. Terbayang baju raya, kuih raya, makanan yang banyak, duit raya yang paling penting. Muahahahaha.. Raya tu memang la seronok tapi kepenatan tu dah ternampak-nampak dah. Penat nya nak mengemas rumah masyallah tuhan saja la tahu kan. Kalau mengemas rumah time raya nie lain macam sikit. Kena kemas habis-habisan. Tak nak nampak sikit habuk pon. 

Maklumla orang nak bertandang ke rumah hari raya nie. Semua tu perlu la dijagakan. Kang apa pulak orang yang datang rumah tu kata nanti. Okey la melalut la pulak aku nie berbalik ke pada intro aku tadi per shopping apa nye saja berjalan kakak aku tak pernah sampai lagi aeon manjung. So ajak la dia ke sana. Dia pon nak beli barang dia jugak. 

Keluar rumah tadi pon lewat jugak la jam 12.00p.m sebab pagi tu mak aku berkebun tu pon jenuh nak mengajak mak pergi ikut sekali katanya penat. Dalam penat pon pergi jugak ada jugak barang yang dibeli nye masa kat aeon tadi. Hehehehe. Aku pon tak kurang nye jugak kalau dah keluar dengan mak kakak aku tu nak la jugak rembat 1 2 barang kan. Hehehehe. 

Dari aeon terus ke bazar ramadan sebab dah pukul 4.00p.m bazar pon dh bukak walaupon tak banyak gerai lagi yang bukak atau pon ramai yang dah tutup gerai sebab nak raya nie kan. Kot semua pakat dah balik kampung ye la cuti sekolah pon dah mula. So gerai tak banyak bukak makanya beli apa yang ada je la. Dari bazar terus balik rumah. Aku pon penat dengan mengantuknya telena la kejap sampai rumah. Tertido sampai pukul 6.30p.m la sampai mak aku dah siap masak. Hahahaha. Teruk betul perengai. Hehehe. 

ofa yang tak puasa.

tak pasal² aku kena main kereta nie dengan ofa.

korang pergi shopping dekat aeon dapat rebate voucher RM5 untuk setiap pembelian yang berharga RM100.


No comments:

Real Time Web Analytics